סמינריון מחקר כמותי– כל מה שצריך לדעת
כל עבודה אקדמית איכותית ברמה גבוהה, החל מסמינריון וכלה בדוקטורט חייבת לכלול בתוכה חלקים של ניתוחים סטטיסטיים ולכן מי שמעוניין להתקדם בעולם האקדמיה ולהצליח לחקור במסגרתו חייב להבין את עולם הסטטיסטיקה, גם אם תחום הלימוד שלו הוא ממדעי ההתנהגות או החברה. אין זה אומר בהכרח שכל סטודנט חייב לדעת לבצע ניתוחים סטטיסטיים מורכבים, אולם חשוב להבין את האפשרויות ואת מה שיש לתחום הסטטיסטיקה להציע.
מחקר כמותי הינו מחקר אקדמי שמטרתו לספק נתונים ומידע מתוך מדגם של אנשים. המידע נאסף לרוב באמצעות מילוי שאלונים. ולאחר איסוף הנתונים, מתבצע ניתוח באמצעות מדדים שונים של סטטיסטיקה. בהתאם לזאת, על סמך הנתונים שנלקחו ניתן לנסח השערות מחקריות, לבסס תיאוריות ועוד.
ניתוח סטטיסטי של שאלונים – איך עושים את זה ?
כל עבודה אקדמית איכותית ברמה גבוהה, החל מסמינריון וכלה בדוקטורט חייבת לכלול בתוכה חלקים של ניתוחים סטטיסטיים ולכן מי שמעוניין להתקדם בועלם האקדמיה ולהצליח לחקור במסגרתו חייב להבין את עולם הסטטיסטיקה, גם אם תחום הלימוד שלו הוא ממדעי ההתנהגות או החברה. אין זה אומר בהכרח שכל סטודנט חייב לדעת לבצע ניתוחים סטטיסטיים מורכבים, אולם חשוב להבין את האפשרויות ואת מה שיש לתחום הסטטיסטיקה להציע.
סטטיסטיקאים מוסמכים בעולם האקדמי למה זה חשוב ?
לאחר כתיבת השאלונים תידרשו להפיץ אותם כדי להעביר את התשובות בקובץ מסודר לסטטיסטיקאי. מה שהוא יצטרך מכם זה את שאלת המחקר וההשערות כדי להכין עבורכם את פרק הממצאים. היתרון הוא שבצורת עבודה כזו חסכתם הרבה זמן וגם הבטחתם לעצמכם ניתוח סטטיסטי בסמינריון ברמה גבוהה. זאת ועוד, במקרים רבים השערות המחקר לא מאוששות, ובמקרה כזה תידרשו להסביר את הממצאים. סטטיסטיקאי טוב ומנוסה יידע לבצע ניתוחים מתקדמים שיוכלו לסייע לכם להסביר את ממצאי המחקר או לאשש את ההשערות בדרך אחרת.
בבואכם לבחור חברה המתמחה בתחום סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות שתבצע עבורכם ניתוח סטטיסטי סמינריון וודאו שהחברה מעסיקה סטטיסטיקאים מנוסים ובעלי ידע שמכירים את התחום שבו אתם כותבים את העבודה. מומלץ לבדוק מראש מה הרקע של הסטטיסטיקאי, איזה תואר יש לו ומה בדיוק תקבלו במסגרת הניתוח. חשוב לבקש מראש לקבל כמה שיותר ניתוחים כדי לא להגיע למצב שבו ממצאי המחקר יהיו דלים וריקים.
מבנה כתיבת עבודת סמינריון כמותית
שער העבודה | שער העבודה יהיה מודפס בעמוד נפרד עם לוגו של המוסד האקדמי ויכלול את נושא העבודה, שמות כותבי העבודה, מספרי הזהות של כותבי העבודה ותאריך ההגשה. כמו כן יכלול השער את שם מנחה הקורס. |
תקציר | מטרת התקציר היא לאפשר התרשמות כללית מנושא העבודה וחשיבותו, דרך הניתוח ובדיקת הנושא וסיכום קצר של הממצאים והמסקנות העיקריות. התקציר מוגבל לעמוד אחד בלבד והוא חייב להיות מנוסח בקפידה רבה. |
תוכן העניינים |
יובא בעמוד נפרד אחרי השער של העבודה ויכלול את כותרות הפרקים ופרקי המשנה בסדר בו הם מופיעים בעבודה, בלוויית ציון מספרי העמודים של כל פרק. על שמות הפרקים ופרקי המשנה לבטא את תוכנם. |
מבוא |
בפרק זה יוצגו נושא העבודה וחשיבותו, מטרת העבודה והשאלות העיקריות שבהן תתמקד העבודה. |
גוף העבודה – סקירת הספרות | יש לתאר את הידוע בספרות על כל אחד מהמשתנים שבחרתם לחקור, תוך התבססות על מאמרים רלבנטיים ואינטגרציה של הידע הנוגע לשאלות המחקר. יש לציין את המקור המדויק של כל מחקר המוצג בסקירה הספרותית, בשלב זה יתחיל כל אחד לעסוק במחקר ובכתיבה של פרקי העבודה עצמם, או לפחות של חלקם. במהלכו תכירו ותאספו מקורות מסוגים שונים, הנוגעים לשאלת המחקר שבה ברצונכם להתמקד, |
שיטת המחקר-המתודלוגיה |
תתי פרקים של פרק המתודולוגיה:
|
ממצאים – פרק תוצאות המחקר.
|
בפרק זה יוצגו ריכוז התוצאות ופירוט ממצאי המחקר באמצעות טבלאות, גרפים ותיאור בגוף הטקסט. ניתוח התוצאות תוך שימוש בכלים סטטיסטיים והמשמעות של התוצאות לנושא העבודה. האם השערות המחקר אוששו באופן מלא? באופן חלקי? כלל לא אוששו? ומדוע? מה ניתן ללמוד מתוצאות המחקר על התחום? |
דיון, סיכום ומסקנות | יסוכמו הממצאים העיקריים תוך השוואה לממצאים של מחקרים אחרים בנושא, אותם הצגתם בסקירת הספרות, ויובאו מסקנות מן הממצאים ומן ההשוואה.כיצד התוצאות שקיבלתם מתיישבות עם הסקירה הספרותית שהצגתם בראשית העבודה? כיצד הן מעשירות אותה ומה תרומתכם היחודית? |
מגבלות המחקר – יתרונות וחסרונות של המתודולוגיה (על בסיס התוצאות). | תת פרק זה יכלול הערות לגבי היתרונות והצדדים החזקים של מתודולוגית המחקר וכן את החסרונות והצדדים החלשים של המתודולוגיה. |
ביבליוגרפיה | הרשימה תהיה מפורטת, מסודרת על פי סדר הא”ב של שמות המשפחה של המחברים, עדכנית וממוספרת. יש לכלול ברשימה רק מחקרים שיש אליהם התייחסות בעבודה עצמה |
נספחים | בחלק זה נוסיף את השאלון שאיתו בוצע המחקר + פלט הניתוח שביצענו. |